A Mindenár.hu összevetette a boltláncokat az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján. A német kézben lévő diszkontláncok vezetik a rangsort.  
Minden évben megjelenik a magyarországi áruházláncok árbevétel alapján elkészített rangsora, amelynek élén a Tesco áll. A Mindenár.hu azonban megvizsgálta az egy dolgozóra jutó árbevételt, és így teljesen átalakul a sorrend. (A felmérésben nem szerepelnek a franchise-alapon működő magyar láncok, mint a CBA, Reál, vagy a Coop, és azt is hozzá kell tenni, hogy a Spar szerepel az össszevetésben, de neki is vannak franchise-partnerei.)
 
A Mindenár.hu az Opten adatbázisában szereplő, az adott áruházlánc 2012-es árbevételi és létsszámadatai alapján vetette össze a láncokat. A német kézben lévő diszkontláncok, az Aldi, a Lidl és a Penny jóval magasabb egy foglalkoztatottra jutó bevételt értek el 2012-ben, mint a többiek, a listát pedig a Lidl vezeti.
A Lidl ugyanis 2012-ben több mint 200 milliárdos bevételt realizált, miközben 3535 embernek adott munkát, így egy dolgozóra több mint 56 millió forintos éves bevétel jutott. A Penny a második, amely 153 milliárd forintos árbevétellel és több mint 3 ezres létszámmal zárt tavalyelőtt, így közel 50 millió forint jutott egy dolgozóra. Az Aldié a harmadik hely, a 69 milliárd forintos bevételt több mint másfél ezer dolgozó munkájával érte el a cég, azaz egy foglalkoztatottra több mint 45 millió forint jutott.
A hipermarketeket is működtető láncoknál alacsonyabb az egy dolgozóra jutó bevétel. Az teljes árbevétel alapján abszolút első Tesco 30,5 millió forintos bevételt ért el egy dolgozóra vetítve, az Auchan 37 milliót, míg a Sparnál 26 millió ez az érték. (A Tescónál az árbevétel a pénzügyi évre, azaz a 2012 márciusától 2013 február végéig tartó időszakra vonatkozik.)
Az összevetések az cégek Opten adatbázisában szereplő árbevételi és létszámadatokon alapulnak, a Nielsen piackutató cég tavaly nyáron publikált, részben becslés alapján készült elemzése szerint az érintett vállalatok 2012-es árbevétele másként alakult. A Nielsen szerint a Tesco 2012-ben 709, a Spar 421, a Lidl 291, az Auchan 258, a Penny 187, az Aldi 85 milliárd forintos árbevételt ért el. A nielsenes árbvételi számokat az optenes létszámadatokkkal összevetve sem változik az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján készült rangsor, csak a végeredmények mások: ebben az összevetésben az egy főre jutó éves árbevétel 82-31,6 millió forint között szóródik. 

Ha tetszett ez a poszt, vagy a többi bejegyzés, akkor kövesse a Mindenár.hu-t a Facebookon!

Korábbi bejegyzések (az adott posztban szereplő árinformációk az adott hétre - időszakra - vonatkoznak, azóta jellemzően nem érvényesek):

Mikor kerüljük el a boltokat?

Összecsaptak a csokik

Elbúcsúzott a drága liszt

A Penny betört a belvárosba

Figyelje a csokikat, a felét megspórolhatja!